Verzending binnen België

Voor verzending binnen België en Nederland, werkt BikeBat samen met DPD. Alle bestellingen boven 100euro die je plaatst in de webshop van BikeBat worden altijd gratis bij je thuis bezorgd, indien er enkel een lader besteld worden zijn hier wel transportkosten verbonden.

Hoelang kan ik een retour aanvragen?

De retourtermijn is zoals wettelijk voorgeschreven 14dagen. Een retour is enkel mogelijk voor nieuwe batterijen en laders, deze dienen ook ongebruikt te zijn. Zodra wij de retour ontvangen en gecontroleerd hebben zal het bedrag binnen de 10 werkdagen terug gestort worden. Er dient een duidelijke reden voor retournering aangegeven te worden.

Hoelang kan ik een garantie aanvragen?

Op een nieuwe batterij heeft u 2 jaar garantie op de cellen en de BMS (Battery Management System, of de elektronica genaamd).

Op een totaal revisie heeft u 2 jaar garantie op de cellen. Indien de BMS vervangen is door Bikebat geniet u hierop ook 2 jaar garantie. Indien de BMS niet vervangen is door Bikebat en de originele dus behouden is gebleven, heeft u 6 maand garantie op de orignele BMS.

Indien u enkel een BMS revisie betaald heeft, heeft u hierop 6 maanden garantie.

Op een refurbished batterij geniet u van 1 jaar garantie op de cellen en 6 maanden garantie op de BMS

Wat nooit onder garantie valt zijn:
– Diepontlading: Batterij is kapot doordat deze lange tijd heeft stilgestaan zonder op te laden.
– Waterschade: Onze batterijen zijn op z’n minst spatwaterdicht. Bij sporen van excessieve waterschade is er geen garantie.
– Valschade: Indien bij nazicht wordt vastgesteld dat de batterij gevallen is, geldt hier geen garantie voor.

Indien u uw batterij wilt aanbieden voor garantie dient u ons alvorens een mail te sturen naar info@bikebat.be met als onderwerp “garantie” en je bestel- of serienummer dat je terugvindt op de batterij.
Wij gaan dan bekijken samen met u bekijken wat het effectieve probleem is en hoe we jou hierbij het beste kunnen helpen.
Gelieve alle redenenen voor de garantie duidelijk te vermelden in de mail.

Hoe gaat BikeBat te werk bij een garantie?

Wanneer alle zaken bekeken zijn zal onze klantenservice een nieuwe ophaling regelen bij een pick-up point. Zodra de batterij opnieuw bij ons toegekomen is doen wij het nodige.

Hoelang duurt een garantie?

  • België: Wij proberen alle garantie aanvragen binnen de 14 dagen na aankomst te behandelen. Deze tijd is natuurlijk steeds afhankelijk van het effectieve probleem.
  • Nederland: Wij proberen alle garantie aanvragen binnen de 14 dagen na aankomst te behandelen. Deze tijd is natuurlijk steeds afhankelijk van het effectieve probleem.